•• ••

check

Top 100 logistiek dienstverleners laten LinkedIn-kansen liggen

Als er één ding is waar ik me in mijn loopbaan binnen de logistiek telkens weer over verbaas, is het wel hoe makkelijk logistiek dienstverleners kansen laten liggen. Simpelweg door te weinig te investeren in hun zichtbaarheid. Vooral op LinkedIn.

LinkedIn blijft maar groeien. Nederland telt inmiddels 5,5 miljoen LinkedIn gebruikers. Alleen al in 2024 kwamen daar een half miljoen nieuwe accounts bij. Een half miljoen! Daar wil je als logistiek dienstverlener toch ook je graantje van meepikken?

Omdat ik graag werk met feiten, maakte ik een analyse gemaakt van de nummers 50 t/m 100 van de Top 100 Logistiek Dienstverleners van 2024. Ik keek naar hun aanwezigheid op LinkedIn. Wat viel op?

Alle bedrijven hebben een LinkedIn bedrijfspagina

Dat is het goede nieuws. Maar dan...

Te weinig volgers

Het gemiddelde aantal volgers is 2.600. Prima, zou je denken. Maar voor een MKB-bedrijf op LinkedIn ligt een gezonde bandbreedte tussen 500 en 5.000 volgers. En er zijn genoeg uitzonderingen die daar ver bovenuit stijgen. Er is dus volop groeipotentieel.

Onregelmatig of zelden posten

34% van de onderzochte bedrijven post onregelmatig. De laatste update is vaak weken (soms zelfs maanden) oud. En 6% doet helemaal niets, of repost slechts af en toe iets van een ander. Zonde. Want als je niet zichtbaar bent, kun je ook geen vertrouwen opbouwen, geen leads genereren en geen vacatures invullen.

Taal: gemiste kans

6% van de bedrijven post alleen in het Engels of heeft geen aparte Nederlandstalige bedrijfspagina voor de Nederlandse markt. Maar waarom moeilijk doen als het ook in het Nederlands kan? Zeker als je doelgroep grotendeels lokaal is.

Conclusie: hier ligt zóveel winst

De analyse laat zien dat zelfs bedrijven in de Top 100 hun LinkedIn-potentie lang niet optimaal benutten. Laat staan de bedrijven daarbuiten. En dat is goed nieuws, want het betekent dat er kansen voor het oprapen liggen. Voor meer bereik, meer leads, meer omzet en ingevulde vacatures.

Wat kun je vandaag nog doen?

Ik geef je drie praktische LinkedIn-tips die je direct kunt toepassen. Wil je een keer sparren over hoe jij jouw contentaanpak kunt verbeteren, je duurzame verhaal kunt vertellen en van bereik naar resultaat kunt groeien?

Check mijn agenda en maak een afspraak

Naar het overzicht

Krijg meer winst en klanten

 

Gebruik jouw unieke verhaal in teksten die raken

 

Overtuigend

Heldere webteksten die jouw duurzaamheidsbeleid overtuigend communiceren. Zodat jouw klanten niet alleen begrijpen waar jouw bedrijf voor staat, maar dit ook echt gaan voelen door de juiste woorden die exact jouw visie en missie weergeven. Niet afgekeken van anderen, maar een eigen uniek verhaal.

 

Strategisch

Jouw unieke verhaal wekt vertrouwen. Klanten zien jou als expert in de markt. Ze begrijpen jouw waarde beter, kiezen sneller voor jou en betalen de prijs die daarbij hoort. Social media is niet langer een ‘moetje’ maar is onderdeel van je strategie. Omdat je merkt dat zichtbaar en vindbaar zijn vruchten afwerpt.

Zichtbaar

Je bouwt een voorkeurspositie op in de gedachten van jouw klant. Door jouw consistente aanwezigheid op social media trek je niet alleen nieuwe klanten aan. Ook talentvolle medewerkers verbinden zich maar al te graag aan een bedrijf met een eigen en uniek verhaal. Jouw bedrijf groeit duurzaam. Met klanten en medewerkers die echt bij je passen. Meer winst ligt voor het oprapen.

  • Home
  • Blog
  • Top 100 logistiek dienstverleners laten LinkedIn-kansen liggen